31.10.2008

Heslo

 

        Dněska sem se znemožnil hněď v prvni hodině. Sotva sem sednul na prdel v třidě u devaťaku, uviděl sem na mojim stole taky maly zmuchlany listek. Rozbalim ho a tam napisane „chuju". „Tuž vy mě chcetě nasrať eště v patek, ja?" pomyslel sem se. A děcka potvory robily, jak by o ničem něvěděly. Nikdo z cele třidy nědal na sobě nic znať. Tuž sem se pravil, že čekaju, až se rozčilim, a že taku radosť jim nězrobim.

        Okamžitě mě napadnul fajny zpusob pomsty. Zadal sem robotu, na zadni stranu tabule sem napisal otazku z posledniho učiva a vytasil největšiho vyrostka z třidy – Břeťu Kalmanna, kery musi měť stoprocentně v tym listku prstiska, aby šel za tabulu napisať odpověď. Třa dodať, že k temu přikladu na tabuli sem dopisal: „Kery je sprosty, ten je hňup!" Po chvili Břeťa zaraženě otočil křidlo tabule ku třidě a pravil mi, že kerysi hulvat tam napisal vulgarni větu, esli sem se teho všimnul, a že mi to radši ukaže hněď, aby to něbylo na něho. Na to sem mu pravil: "Jak se do křoka řve, take je z křoka echo". Cela třida vypadala, že absolutně něchape o co idě, všeci se čuměli jeden po druhem a enem krčili ramenama.

        Začal sem se potiť. Polknul sem, zvednul ten listek s napisem a spytal sem se, či o tym kdo cosik něvi. Do jedneho mi byli schopni odpřisahnuť, že to žadny z nich něpisal. Dokoňca aji Břeťa přisahal na kver svojiho zavřeneho taty, že v tym tentokrat fakt namočeny neni. Navic Jaruna z prvni lavice se spomněla, že včera posledni hodinu měli VarhanKuru, a že se ji zda, že ten listek tam něchala ona.

        Vzal sem po hodině listek, valil za VarhanKuru, ukazal ji ho a všecko vyličil. Ta, misto aby se pohoršila nad takym sprostojidnim vyrazem, se cela rozzařila, vyrvala mi listek z pazury a děkovala mi. Cely děň pry se němože dostať do svojiho emajlu, bo kdesi ztratila heslo a němohla se na něho za nic na světě spomenuť...

        Jak už sem se dostal k heslum našich kur, paru jich tu eště pro jakusik tu zabavu zveřejnim. Kury totiž, kromě teho, že hesla něchavaju na listkach v třidach, je maju vyvěšene na kanclovych nastěnkach něbo přilepene přimo na monytoru, tuž neni žadne uměni se k nim dostať. Možna to tu kerasi z nich objevi a koněčně se jich změni a schovaju.

        PokusKura: „hadveo", HistorKura: „krystof1492", NumerKura: „1234", Nahradni kura: "IQ78", EkoKura: „franta", PomyjKura: „smudlicek", MyšoKura: "pocitac", LiterKura: "vilemehynkujarmilo", EnglišKura: "dajana", HopsaKura: "valimjakkratochvilova"

 

.: napisal Kantor dědinsky 31.10.2008, 22:23:00



21.10.2008

Vyukova hra

 

Pišetě se o hru, keru sem nědavno zminil, tuž tu ju motě.

 

"Žluty, rudy, černy, bily" je protirasystycka vyukova hra, vhodna předevšim pro HistorKury, GlobusKury a ObčanKury.

 

    Navod:

Do třidni knihy napisej „Pokyn MŠMT k rasysmu a ksenofobiji". Rozděl děcka do štyrech stejnako početnych grup (děcka, kere by přebyvaly, budu robiť mezynarodniho pozorovatela). Každe grupě urči jednu ze štyrech koloru člověcych ras. Tež se to možu děcka vylosovať samy, ale potom je komplikaca s dalšim postupem, zvlaště u žlute rasy. Rude grupě je třa připomenuť, že něrobja komunysty, ale indyjany.

        Všeci v grupach se namaskuju. Doporučuju použiť bily jogurt, kybel uhla, solaryjum, cytronovu šťavu (něbo 50 dni před hru poslať paru děcek na matematycku olympijadu do ustavu s edpidemjiju žlutenky). Namaskovane děcka se rozestavjaju tak, že v každym rohu třidy stoji pohromadě stejna rasa (nědoporučuju hrať v učebnach kruhoveho tvaru). Kantor, spolu s připadnym mezynarodnim pozorovatelem, se nasadi modru přilbu s napisem „UN" a postavi se doprostředka třidy. Potym už začina samotna hra.

        Kantor zařve magicku formulu: „Žluty, rudy, černy, bily, kdo něchyta, ten je shnily!" V ten moment děcka začnu litať po třidě a snaži se ulapiť kohosi s inačim kolorem a dosmyčiť ho do svojiho roha. Plati pravidlo, že jak je kdo dosmyčeny do roha, musi už tam zustať, nesmi zdrhnuť ani se podkopať. Jeden z každe grupy (většinu nejslabši jedinec) stoji od začatku hry v rohu na stolku a robi statyckeho hlidača. Za ulapeneho se považuje ten, kereho se hlidač na stolku v rohu dotknul pazuru. Hra konči, jak už neni koho lapiť a všeci stoji v rohach. Vyhrava ta grupa, kera ulapila nejvic ludi inači rasy. V připadě nějasnosti, kdo koho vlastně kdě dosmyčil něbo v připadě vyskytu něčestnych prvku rozhoduje a zasahuje kantor s mezynarodnim pozorovatelem. V připadě rovnosti počtu osob ve dvuch něbo vice grupach se urči pořadi podle teho, kere grupě se podařilo pochytať  co nejširši spektrum koloru něbo podle inych předem určenych podminek. Vzhledem ku povaze hry je dobre třidu předem vykludiť a něchať v ni enem čtyry stolky. Zvlaště vhodne je hru provozovať pro jistotu ve venkovnim prostředi či v tělocvičně.

        Hru je možne opakovať tak dluho, dokaď každa rasa aspoň raz něvyhraje. Cilem hry je potlačiť rasystycke, ksenofobni a nacyjonalistycke tendence ve společnosti a pochopiť demograficke procesy v dnešnim světě.

 

.: napisal Kantor dědinsky 21.10.2008, 18:35:00



16.10.2008

Tři přiklady

 

        Dněska zas kury popustily uzdu svoji inteligenci. Tři přiklady mluvi za všecko.

EnglišKura si odpoledně poplitla sojiho Žigula s Audynu Hlavni kury, bo obě auta maju stejnaky kolor, a zalomila ji kluč v zamku. EnglišKura se prvni snažila zdrhnuť zadnima vratkama, ale jak Audyna spustila alarm, zazmatkovala a vletěla do rany přimo Hlavni kuře. Ta ju dořvala jak prvňaka, kery něma přezuvky a utnula ji premije. Jak už sem u teho odměňovani – Ty dvě asi zjistily, že si s Evženkem ukazujeme svoje vyplatni listky, bo nam posledni dobu davaju premije stejne. Minymalni něbo žadne.

        EkoKura dněska po ustavu shaňala baterky na sviceni, tuž mě zajimalo, co zas robi za energetycky audyt. Potym sem šel kolem jeji učebny a došlo mi, čemu jich potřebovala. Chtěla děckam promitnuť zapis přes projektor, ale bo lampa v nim je už taky chcyplok, musela zatahnuť všecky rolety. A děcka, aby viděly na pisani, se svitly tyma baterkama. Na novu lampu pry něsu prachy, tuž budě asi museť děckam objednať haviřske čelovky.

        HistorKuru sem dněska potkal hněď rano ve sborovně, tuž ji na uvitani radostně pravim: „Hello" a ona na to, ať pry němachruju s němčinu, a že ona, na rozdil ode mě, ten Protektorat zažila. Inač HistorKura je postrach všeckich děcek, bo na jedneho synka, kvuli blbě podtrhnuteho nadpisa, před pěti rokama tak zařvala, že borok přestal mluviť a zapomněl čitať a pisať. Spamatoval se až po měsicu, jak mu na Sylvestra spadla do kapuce petarda.


Přenaročna horska tura,
něsklizena sena fura,
cele spani nočni mura,
ve šrajtofli ani bura,
všecko směšne jak tě potka
vyhořela školska kura.

 

.: napisal Kantor dědinsky 16.10.2008, 21:46:00



8.10.2008

Paru novinek

 

        Zas sem dluho něpisal, bo Ty dvě lozi po hospitacach jak strhane, tuž sem po večerach misto pisani robil precyzni připravy. Ony asi chtěju byť kryte před kontrolnim organem, že pořadně kontroluju. Dřistnu tu včil aspoň taky přehled poslednich udalosti v našim ustavu.

        Nahradni kura asi už vyhliža koněc školniho roka, bo na stole v kanclu ma posledni dobu akurat komputer, prazdny kalindoř a prazdnu pulku.

        Evženek už tyděň lita po ustavě a ve všeckych mistnosťach hleda jakysi ztraceny kluč. Nikomu, ani mi, něchce praviť, od čeho kluč byl. Mezi kurama na prvnim stupňu koluje trapna fama, že pry od pasu cudnosti jeho roby. Borok Evženek.

        Ty dvě asi uplatily VšeckoKuru. Sudim tak podle teho, že VšeckoKura nědala jak dycky echo, že Ty dvě zas na chodbě u vykrmny čihaju za paravanem jak radar a vvyhmatavaju tych, keři konči vyuku dřive.

        PomyjKura s děckama v rodince robila chemicku batyku. Děcka poflagaly na travnik před ustavem tryka s šablonama a PomyjKura pak v plaštěnce, gumakach a okularach zahradnickym postřikovačem rozprašovala Savo. Tryka su fajne, ale travnik cely zeschnul a vypada včil jak male vapno před fotbalovu branu. PomyjKura už shaňa prachy, ať može na jaře kupiť nove semeno.

        Děcka z třidy od EkoKury se složily na kvitko a přaly ji k narozkam. EkoKura ale cela nasmolena jebla kvitko z okna přimo do komposta, děcka seřvala a dala jim pisemku, bo na vinšu, přiloženem u kvitka, byla sedumdestaka misto šedesatky.

        HopsaKura, co uči aji pracovki, vyhrožovala na ustavnim zahonku shnilemu sedmakovi, že esli se mu něchce ryť, dostaně na vysvědčeni kulu a budě na koňcu roka přezkušany. Menovala mu aji dyscyplyny, kere by před komisu musel zvladnuť – vyplevani useku chodnika na čas, jizda zručnosti s točkama, poznavani odrud jablek a sazeni kobzoli ve svahu.

 

.: napisal Kantor dědinsky 8.10.2008, 16:46:00